Betakaroten zihin sağlığına yardımcı
Washington (AA)- Ispanak lahana gibi yeşil yapraklı sebzeler kavun şeftali kayısı gibi meyveler havuç ve kabakta bol miktarda bulunan betakarotenin en az 15 yıl boyunca alınmasının zihin sağlığını koruyabileceği ortaya çıktı.
Harvard Tıp Fakültesi ve eğitim hastanesi doktorları tarafından yapılan klinik deneyde A vitamininin yapı taşı olan ve vücutta A vitamini haline dönüştürülen antioksidan betakarotenin uzun süreli alınmasının zihin sağlığı için faydalı olduğu sonucuna ulaşıldı.
İki grubu inceleyen araştırmacılar ilk grupta bulunan 4 bin 52 kişinin rastgele seçilen bir kısmına ortalama 18 yıl boyunca iki günde bir 50 miligram betakaroten diğer kısmına palacebo ikinci gruptaki 1904 kişinin yarısına ortalama bir yıl boyunca düzenli olarak 50 miligram betakaroten diğer yarısına ise placebo verildi.
2003′e kadar her yıl saÄŸlık durumları ve betakaroteni ya da placeboyu düzenli alıp almadıkları araÅŸtırılan her iki gruptaki katılımcılar 1998-2002′de en az bir kez de telefonla arandı.Uzun vadede betakaroten alanların zihinsel testlerdeki baÅŸarılarının placebo alanlara oranla çok yüksek olduÄŸu ortaya çıkarken kısa vadeli
araştırmaya katılanların bilişsel yeteneklerindeyse hiçbir farklılık görülmedi.
Araştırma Archives of Internal Medicine dergisinde yayımlandı.